Een uitzonderlijke editie voor deze 5e International Sales Conferences & Vendor Showcase

Wat te onthouden van de 5e bijeenkomst tussen verkoopteams, management, klanten en partners van SCP Europe?

Sylvia Monfort, wat vindt u van deze laatste editie?

Sylvia Monfort: "Voor dit evenement dat om de 2 jaar door SCP Europe wordt georganiseerd met de hulp van het SCP-agentschap van het land van keuze (SCP Frankrijk dit jaar), proberen we elke keer al onze gasten gedurende 3 dagen te verzamelen op een unieke plaats, met een configuratie aangepast aan onze eisen en specificaties, inclusief Showcase, conferenties en sociale evenementen.

Deze taak blijkt steeds moeilijker te zijn vanwege het groeiende aantal van onze partners, de verschillende betrokken landen en het aantal geregistreerde stands en teams.

Dit jaar hebben we ook het 20-jarig bestaan van SCP Frankrijk gevierd. Daarom hebben we ook veel franse klanten uitgenodigd en hebben we ervoor gekozen om dit jubileum te vieren op de magische plek Monaco! »

Hoe SCP Europe anticipeert op trends in de zwembadmarkt

Enkele hoogtepunten?

S.M: "We waren blij te kunnen rekenen op de verhoogde aanwezigheid van leveranciers en SCP-teams. Dit is de eerste keer dat we het aantal van 47 leveranciers en meer dan 350 deelnemers in totaal hebben bereikt. De toename van het aantal aanwezige teams is te danken aan de opening van nieuwe vestigingen, de recente aankopen en de aanzienlijke investeringen in human resources die we in al onze EU-vestigingen hebben gedaan om marktaandeel te winnen, nieuwe business niches te pakken of onze klanten beter van dienst te zijn.

Een ander hoogtepunt voor deze editie van 2019 is dat het de versterking van onze activiteiten op het openbare zwembad aankondigt, in het bijzonder via onze nieuwe aanwezige partners. We waren al betrokken bij dit marktsegment, maar nu zal ons gewicht en onze efficiëntie op dit gebied worden geconsolideerd dankzij een completer aanbod en de expertise van onze nieuwe toegewijde teams.

Tot slot zullen onze technische teams ook worden versterkt om onze klanten beter te ondersteunen, met name op het gebied van het thema van deze 3 dagen, "de ontwikkeling van nieuwe technologieën" en "de komst van nieuwe generatie apparaten", nauw verbonden met de automatisering en de bescherming van het milieu.

We hebben deze sterke trends kunnen waarnemen op de stands van de exposanten, die zeer representatief waren voor de evolutie van de markt en de verwachtingen van de hedendaagse consument. Met, aan de basis, belangrijke menselijke en technologische investeringen die nodig zijn van onze partners en onze teams. »

SCP Frankrijk, 20 jaar aanwezigheid op de zwembad- en welzijnsmarkt

Wat onthoud je van die 20 jaar?

S.M : " Zoals Jean-Louis ALBOUY al aangaf, herinner ik me het mooie traject dat we sinds onze 20 jaar aanwezigheid op de Zwembad- en Wellnessmarkt in Frankrijk hebben afgelegd. En vooral het doorzettingsvermogen en de investeringen die we hebben kunnen laten zien en die ons in staat hebben gesteld om op Europees niveau een trigger te creëren.

Dat wil zeggen dat we erin moeten slagen de menselijke en dienstverlenende waarden te behouden en tegelijkertijd bepaalde eisen aan de resultaten te stellen en efficiëntieprocessen en goede praktijken vast te stellen.

Dit alles natuurlijk dankzij de steun van PoolCorp, onze moedermaatschappij, die ons een grote mate van onafhankelijkheid heeft gegeven en ons tegelijkertijd in staat heeft gesteld ons Distributiemodel op te leggen.

Tot slot, wat een voldoening om gelukkige en gemotiveerde teams en toegewijde en ondersteunende partners te zien! »

Wat zijn je wensen voor de komende jaren?

S.M.: "De ontwikkeling op de belangrijkste Europese markten als pure B2B-distributor voortzetten door de opening van nieuwe filialen, lokale agentschappen, acquisitieprojecten en versterkte partnerschappen, om onze professionele klanten de beste diensten te bieden, evenals ondersteuning die is aangepast aan nieuwe technologieën. »

Contact